sábado, 11 de febreiro de 2017

Motor de combustión interna(4 tempos)

Os motores de 4 tempos son os máis populares da actualidade, case en calquera tipo de vehículo, e entre as motos termináronse impoñendo aos motores de 2 tempos case en todas as disciplinas ao ser máis limpos e menos contaminantes. Iso si, non hai que confundir os tipos de motores de moto co ciclo que usen, xa sexan de 2 ó 4 tempos.
Un motor de explosión con ciclo de 4 tempos componse por un cilindro, unha biela, un cigüeñal, polo menos dous válvulas, unha bujía e moitos outros compoñentes que fan que todo traballe de forma coordinada.Para entender como é posible que unha mestura de gasolina e aire convértase en movemento explicámosche un a un cada un dos 4 tempos deste tipo de motor de combustión, ou tamén chamado motor Otto.


Tempo 1: ADMISIÓN

No primeiro tempo unha mestura de gasolina e aire vai entrar na cámara de combustión do cilindro. Para iso o pistón baixa do punto superior do cilindro ao inferior, mentres que a válvula (ou válvulas) de admisión ábrese e deixa entrar esa mestura de gasolina e aire ao interior do cilindro, para pecharse posteriormente.A gasolina é combinada con aire xa que, de seu, a gasolina soa non ardería e necesita osíxeno para o seu combustión. A relación teórica é 1 gramo de gasolina por 14,8 gramos de aire, pero depende de moitos factores, por exemplo da densidad dese aire. Por iso nos motores modernos unha sonda lambda examina os gases sobrantes da combustión e informa á centralita sobre como ha de ser a proporción de mestúraa gasolina/aire a fornecer polos inyectores.

Tempo 2: COMPRESIÓN

No segundo tempo, co pistón na súa posición máis baixa e a cámara de combustión chea de gasolina e aire, a válvula de admisión péchase e deixa a cámara pechada herméticamente. A inercia do cigüeñal ao que está unida a biela do pistón fará que o pistón volva subir e comprima así a mestura.A gasolina e o aire comprímense dentro dunha cámara hermética e, ao reducirse de tal xeito o espazo, as moléculas chocan entre si aumentando a temperatura da mestura. A gasolina e o aire están listos para o terceiro tempo: a combustión.

Tempo 3: COMBUSTIÓN

No terceiro tempo, co pistón na súa posición máis alta e comprimindo a mestura de gasolina e aire, é cando entra en acción a bujía.É neste preciso momento, coa mestura comprimida e a unha alta temperatura, cando a bujía xera unha faísca que fai explotar violentamente esa mestura. A combustión fai empuxar o pistón cara abaixo con forza e a biela e o cigüeñal encárganse de converter ese movemento lineal do pistón, de arriba a abaixo, nun movemento giratorio.

Tempo 4: ESCAPE

No cuarto tempo, o último deste proceso e que significará a cuarta carreira do pistón e a segunda volta do cigüeñal, o pistón atópase na súa parte máis baixa de novo e coa cámara de combustión chea de gases queimados produtos da combustión da gasolina e o aire.O pistón volve subir neste cuarto tempo e ao facelo empuxa eses gases cara arriba para que saian pola válvula de escape que se abre co fin de deixalos saír e volver deixar a cámara do cilindro baleira. Non como durante a compresión, que permanecía pechada.É agora, co pistón de novo na parte superior cando se inicia o ciclo de novo desde o principio. O pistón volverá baixar mentres que a válvula de admisión ábrese e deixa pasar unha nova mestura de gasolina e aire, e así unha e outra vez.O ciclo dun motor de 4 tempos parece sinxelo pero imaxina que levas a túa moto a 6.000 rpm, iso significa que este ciclo sucede unhas 50 veces por segundo, é dicir, 50 explosións por segundo, o que se traduce en 100 xiros do cigüeñal por segundo. Algo que custa imaxinar, e máis aínda si imaxinamos o motor dunha moto deportiva virando a 14.000 revolucións por minuto.

Imaxe da explicación do motor de 4 tempos:
Resultado de imaxes para motor 4 tempos

Ningún comentario:

Publicar un comentario